streda 2. februára 2011

mäsožravci sme...


"Bravčové karé plnené bylinkovým syrom a slivkou"

Natenko vyklepané bravčové karé osolím a okorením a posypem vnútornú stranu provensálskym korením, naplním syrom s bielou plesňou a sušenou slivkou. Na panvici opečiem do zlatista a dám dorobiť do rúry. Je to podobný recept ako moj predošlý post "Kuracie prsia plnené syrom Brie". Takže aj postup je takmer rovnaký. Akurát omáčku som si tentokrát zvolila na sladko...



"Slivkovo-vínová omáčka"

Nakrájané sušené slivky opečiem na troške masla, okorením čerstvým mletým korením a pridám Badián (nádherne sladkastá voňavá korenina, obľúbila som si ju k mäsu aj do koláčov). Zalejem červeným vínom a pridám aj 1 dcl vody. Nechám zredukovať. Kto chce môže ju potom čiastočne vymixovať, ale kto si libuje v omáčke s kúskami sliviek má to hotové :)

Ako prílohu som zvolila zemiaky, ale žiadna forma ktorú obľubujeme, ako sú varené zemiaky s maslom, alebo zemiaková kaša sa mi k tomu nehodila... preto som sa rozhodla, že sa pokúsim tie zemiačky vypražiť! Vyprážam naozaj len výnimočne, takže toto bol taký pokus



"Zemiaková slama"

Zemiačky ošúpeme a nakrájame na tenké slíže, osušíme utierkou a hodíme na rozpálený olej, pražíme až kým nie sú zemiačky zlatisté. Vyberieme na papierovú utierku a už len posolíme. Ako nie som extra na zemiaky a už vôbec nie na hranolky, takže mňa si tento spôsob nezískal... Určite by bola zemiaková slama lepšia, ak by sa obalila múkou, alebo strúhankou a hodila do naozaj horúceho oleja do fritézy. Myslím že tak by mohla byť naozaj chrumkavá a tým aj chutnejšia... Fritézu nemám a ani ju nemienim do svojej kuchyne dokupovať, takže mi neostáva nič iné len vymyslieť inú prílohu...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára