piatok, 10. júna 2011

Kuracie Kung Pao a ryža Basmati

Kuracie mäso bude teraz dosť dôležitý artikel v mojom jedálničku a tým pádom asi pribudne aj pár receptov na KitchenZOO, nakoľko som sa rozhodla svoje telo mordovať v posilňovni a pri tréningu by mi nemali chýbať drahocenné bielkoviny z kuracieho mäsa. Takže vážení a milí predstavujem prvý ľahký, zdravý a rýchly recept vhodný pre všetkých ktorí chcú svoje telo do leta dostať do formy. Samozrejme že odporúčam okrem úpravy stravy hlavne tvrdý tréningový plán ideálne s osobným trénerom. Budem postupne informovať ako sa mi darí dostať sa do letnej formy :)


"Kuracie Kung Pao a ryža Basmati"

Potrebujeme:
2 veľké kuracie prsia, 2 PL oleja, stredne veľký pór, solené arašidy, jarnú cibuľku, ryžu Basmati
marináda - 1 PL chilli pasty, 1 PL ryžového octa, 2 ČL BIO sojovej omáčky, 1/2 ČL sušeného cesnaku, 2 ČL sézamového oleja, 1 PL škrobu rozmiešaná v 1 lyžici vody
Kung Pao omáčka - 2 PL BIO sojovej omáčky, 1 PL ryžového octa, 1/4 ČL chilli pasty, 1/4 ČL mletého zázvoru, štipka hnedého cukru

Najprv si uvaríme ryžu Basmati. 250g ryže vsypeme do 500 ml vriacej osolenej vody a varíme na slabom ohni. Zmiešame všetky ingrediencie na marinádu a vložíme do nej mäso nakrájané na kocky, alebo rezance. Necháme marinovať minimálne pol hodinku. Nakrájame si pór na kolieska a do malej misky si zmiešame aj ingrediencie na Kung Pao omáčku. Pri ázijských receptoch je najdôležitejšie všetko si dopredu pripraviť, kedže postup je potom veľmi rýchly. Na panvici si rozhohrejem olej a prudko opečieme kuracie prsia v marináde. Na druhej panvici si opražíme na sucho arašidy, len aby trocha zhnedli. Keď je mäso opečené vsypeme do neho arašidy a pór a zalejeme pripravenou omáčkou. Necháme celé prehriať pár minút, omáčka pekne zhustne a je to. Podávame s ryžou posypané nakrájanou jarnou cibľkou.