pondelok, 10. septembra 2012

Ázijské varené hovädzie mäso

"Ázijské varené hovädzie mäso"

Moja športová príprava na súťaž vrcholí. Dieta v plnom prúde a tak mi neostáva len vymýšľat kombinácie chutí, ktoré v rámci diety môžem jesť, budú chutné, výživné a s radosťou ich zje aj môj manžel. Dnes som také jedlo vymyslela a som na neho patrične hrdá... Bolo naozaj úžasné a myslím že chutiť bude väčšine stravníkov, ktorí obľubujú ázijské chute.

Vprvom rade si uvaríme mäso a následne ho použijeme hotové do woku spolu s ostatnými ingredienciami. Tento postup aplikujem teraz na rôzne jedlá. Varené mäso je veľmi diétne, dobre stráviteľné a ponecháva si svoj vysoký obsah bielkovín.


Varené hovädzie mäso:
Potrebujeme:
250 g hovädzieho krku/alebo iné hovädzie mäso vhodné na varenie, 2 stredne veľké cibule, 4 strúčiky cesnaku, 5 bobuľiek čierneho korenia, 2 bobuľky nového korenia, 1 bobkový list, 4 bobuľky zeleného korenia a 2 bobuľky červeného korenia, 2 PL soli, veľký tlakový hrniec a vodu

Postup:
Mäso si umyjeme pod vodou, vložíme do hrnca, pridáme všetky vymenované ingrediencie a zalejeme vodou. Tlakový hrniec zakryjeme, privedieme do varu a necháme pod tlakom varit 15 minút. Mäsko máme pripravené.

"Ázijské varené hovädzie mäso"

Potrebujeme:
uvarené hovädzie mäso, 1/2 bielej cibule, 2 strúčiky cesnaku, 3-4 cm klasickej čerstvej chilli papričky, 2 cm čerstvého zázvoru, 1 hrnček klíčkov mungo, 1/2 hrnčeka mrazeného hrášku, 1 hrnček čerstvej bielej kapusty, 8 ks čerstvých shitake hríbov, 1 PL ryžového oleja, 2 PL bio sójovej omáčky, 1 PL fish sauce, 1 PL mushroom sauce, 1/2 ČL mletého koriandra, 1/2 ČL mletého zázvoru, 1/2 ČL soli, na ozdobu a dochutenie hotového jedla čerstvý koriander


Postup:
Do woku si dáme ryžový olej a rozpálime wok. Pridáme zmes cibule, cesnaku, chilli a zázvoru, osmáhneme aby sa uvoľnila chuť a vôňa, pridáme zmes zeleniny (kapusta, hrášok, klíčky, shitake hríby). Orestujeme 2-3 minútky a pridáme omáčky a koreniny. Restujeme ešte ďaľších pár minút, kým kapusta trochu nezmäkne. Neduste toto jedlo pod pokrievkou a ani ho dlho nerestujte, je chutné ak zeleninka ostane mierne chrumkavá. Na konci pridajte uvarené hovädzie natrhané rukou na drobné kúsky, prehrejte, premiešajte a podávajte. Dozdobte čerstvým koriandrom a podávajte s basmati ryžou.

Stále je veľa ľudí, ktorí si pod pojmom zdravá/dietna strava predstavuju niečo odporné a nejedlé. Verím že tento recept napraví mienku o fitness dietach :) Dobrú chuť...