sobota 28. mája 2011

Koláč z lesného ovocia ako ho nepoznáte

Tento koláč som objavila na internete, keď som sa pokúšala zúžitkovať dve ingrediencie: mrazené lesné ovocie a kokosové mlieko. Hľadala som recept, ktorý by tieto dve ingrediencie obsahoval a bol by rýchly. A našla som a podelím sa s ním, lebo je netradičný a zaújimavý... :)




Potrebujeme:
300 - 400 g mrazeného lesného ovocia (opäť mi nedá nespomenúť, že to najlepšie nájdete v potravinách Lidl), 6 pol. lyžíc hnedého cukru, 15 g masla, 85 g bezlepkovej múky, 1 čaj. lyžičku mletej škorice, 4 vajíčka, 400 ml kokosového mlieka, 3-4 pol. lyžice ovocného sirupu, 1/2 čaj, lyžičky kukuričného škrobu


Postup:
Predhrejeme si rúru na 210°C (teplovzdušnú). Mrazené ovocie nasypeme rovno do maslom vymazanej misy v ktorej budeme koláč piecť. Posypeme veľkou lyžicou cukru. Múku so škoricou preosejeme a pridáme cukor. V ďaľšej miske si rozmiešame vajíčka s kokosovým mliekom a primiešame múkus cukrom a škoricou. Cesto bude riedke ani sa to veľmi nedá nazvať cestom, ale nebojte sa toho a nalejte to do zapekacej misy rovnomerne na ovocie. Pečieme tak 40 minút. Koláč sa mi pri pečení z nejakého dôvodu trošku odul, ale netreba sa toho zľaknúť, vrátil sa potom ako som ho vybrala z trúby. Je to veľmi ľahký koláč, kedže obsahuje len veľmi malé množstvo múky. Ako polevu si na panvici zohrejte sirup s trochou vody, zahustite škrobom a oslaďťe. Môže byť fajn ešte do polevy pridať badián, alebo škoricu aby sa chuť ešte zvýraznila... Ideálne je podávať teplé s kopčekom vanilkovej zmrzliny.

1 komentár:

  1. zaujimave... je tam to kokosove mlieko citit?
    a vy ste tiez bezlepkovi? :)

    OdpovedaťOdstrániť