utorok 10. mája 2011

Dlžím vám brownies :)

Dlho sa tu nič neudialo, ale tak odpustíte mi dúfam. Práca nepustí a kedže varenie ma zatiaľ neživí, tak musím túto krásnu činnosť, ktorú zbožňujem odsúvať na druhú koľaj. Mám našťastie v rezerve niekoľko skvelých receptov, ktoré som v poslednej dobe vyskúšala, ale nestihla som zverejniť.

Jeden z nich je úžasný recept na čokoládové brownies s polevou. Určený je pre labužníkov, ktorým nestačí tá hromada čokolády, ktorá ide do cesta, ale potrebujú aj niečo naviac - smotanovo čokoládovú polevu.

"Čoko brownies s čoko polevou"

Cesto: 120 g vysokopercentnej kvalitnej čokolády, 115 g masla, 200 g hnedého cukru, 1 čajová lyž. vanilkovej esencie, 2 veľké vajíčka, 90 g hladkej múky, 1/4 čajovej lyž. soli
Poleva: 90 g kvalitnej čokolády (môže byť aj menej percentná), 80 ml šľahačkovej smotany, 1 polievková lyž. masla

Na cesto roztopíme čokoládu s maslom nad horúcou parou. Keď je zmes roztopená pridajte cukor a odstavte z ohňa. Premiešajte a nechajte mierne vychladnúť. Keď je zmes vlažná pridajte vanilkovú esenciu a vajíčka. Nakoniec primiešajte múku preosiatu s trochou soli. Nalejte zmes na papierom vystlaný malý plech alebo tortovú formu. Upečte na 165 °C cca 25 minút.

Na polevu si opäť nad horúcou parou roztopíme čokoládu a pridáme šľahačkovú smotanu a maslo. Dôkladne premiešame aby bola zmes jemná. Necháme vychladnúť na izbovú teplotu a natrieme na upečený a mierne vychladnutý brownie.

Eto vsjo... strašná dobrotka to je s vanilkovou zmrzlinou. Tento typ brownies je skvelý aj chladený, takže ho veselo dajte zachladiť a potom konzumujte. Tak to bolo mňam, že som ani nestihla fotiť, takže pripájam fotky z netu :)

1 komentár:

  1. tento recept som skusala uz dvakrat a vzdy mal obrovsky uspech, dakujem pekne za skvely recept :)

    OdpovedaťOdstrániť