sobota 12. marca 2011

Apples and Almonds lovely combination

Opäť ma zlomila choroba, ale už o tom nejdem ani viac písať. Dnes som si aj napriek antibiotickej liečbe spravila krásny deň, ktorý som si navyše aj osladila. Príjemná prechádzka s havkáčmi a hneď mám pocit, že je mi lepšie... Slnko lieči telo aj ducha!


"Mandľovo - jablkový krehký koláč"

210 g hladkej múky, 80 g mletých mandlí, 125 g masla, 60 g hnedého cukru, 1 vanilkový cukor, 1,5 lyžičky prášku do pečiva, štipka soli, 1 vajíčko, 1/2 lyžičky vanilkového prášku/vanilková esencia, 1/2 lyžičky octu, citrónová kôra

Všetky ingrediencie vymenované vyššie postupne zmiešame na hladké vláčne cesto. Cesto potom dáme do chladničky aby stuhlo. Zatiaľ si nastrúhame 3 väčšie kyslejšie jablká. Po hodinke cesto vyberieme z chladničky a rozdelíme na dve časti. Ja som sa s vaľkaním cesta moc nezaoberala. Zobrala som spodok z tortovej formy prekryla papierom na pečenie, tak aby pretŕčal cez okraje a cesto som na papier jednoducho natrela do kruhu, podľa tortovej formy. Potom som rovnomerne naukladala strúhané jablká. Spodok formy som vybrala spod papiera a dala som si na neho tento krát potravinovú fóliu, opäť som natrela cesto do kruhu. Potom som opatrne tento rovnako veľký kruh cesta preklopila na jablká a opatrne stiahla z vrchu fóliu. Cesto treba ešte popichať vidličkou. Opäť som vrátila spodok formy pod papier a opatrne som tam nasadila okrajovú časť tortovej formy. Už len upiecť vo vyhriatej rúre na 170° cca 20-25 minút a je to. Podávame posypané práškovým cukrom zmiešaným so škoricou.



Ľahký, zdravý, koláč, určite sa dá spraviť aj z bezlepkovej múky, alebo z celozrnnej, či špaldovej. V ceste prerazia mandle, takže chuť a vôňa ostane zachovaná bezohľadu na použitú múku... :)

Dobrú chuť a tešte sa, že už je tu jar!

1 komentár: