pondelok 14. marca 2011

Sladkozdravý koláč...

Včera ma prepadla chuť na niečo sladké, to sa mi "občas" stáva... a určite nie som sama. S chuťou na sladké mi hlavou začnú blúdiť myšlienky "dám si z tej nutely?" alebo "žeby zmrzlinka?" či "neskočím po zákusok do neďalekej cukrárne?" Snažím sa túto vnútornú vojnu vybojovať, ale posledne to stále častejšie skončí tým, že niečo upečiem. A teším sa keď nájdem recept, ktorý je možné spraviť z maximálne zdravých surovín. Tento koláč medzi ne bezpochyby patrí :)



"Oatmeal and jam cake" alebo "Koláč s ovsenými vločkami a džemom"

120 g masla, 1 šálka trstinového cukru, 1 vajce, 175 g hladkej múky / bezlepková či špaldová múka, 1 lyžička vanilkovej esencie, 1/2 lyžičky prášku do pečiva, 1/4 lyžičky soli, 2 šálky ovsených vločiek, džem (malinový, slivkový), pokiaľ chcete naozaj minimalizovať cukor, tak použite DIA džem, alebo kvalitný s prírodným sladidlom z Bio obchodu

Postup je veľmi jednoduchý a celé to trvalo len krátko. Na začiatok treba vymiešať do hladka maslo s hnedým cukrom, pridať vajce a vanilkovú esenciu a premiešať, aby sa to pekne spojilo. Vo väčsej miske si potom preosejeme múku, pridáme prášok do pečiva a soľ. Múku potom vmiešame do maslovej zmesi a dôkladne spojíme. Nakoniec pridáme 1 a 3/4 šálky ovsených vločiek, čiže nie všetky. Premiešame a pripavíme si tortovú formu do ktorej si dáme papier na pečenie. Na spodok formy dáme 2/3 z celkového cesta (1/3 pôjde na vrch). Ja som to popritláčala rukou rovnomerne do formy. Na to natriete džem podľa chuti. Potom do zvyšného cesta vsypte 1/4 šálky ovsených vločiek a premiešajte. Vzniknú také hrudky, to je dobré. Treba ich len rozmrviť navrch na džemovú vrstvu a je to. Do rúry na 180°na 30 minút a je to... Fakt veľmi dobré a výčitky len veľmi malé!

Enjoy :)

Míňal sa naozaj rýchlo, ale podarilo sa mi zachrániť ho a ostal aj do druhého dňa a musím povedať, že taký studený a chrumkavý mi chutil na druhý deň ešte viac!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára