nedeľa 27. marca 2011

Sweet morning

V sobotu sme dostali chuť na sladké raňajky a tak som sa rozhodla pre tradičné pancakes s horúcim lesným ovocím a vanilkovou smotanou...

Musím však najskôr spraviť malú reklamu potravinám Lidl, pretože tam aktuálne majú to najlepšie mrazené ovocie aké sa mi kedy podarilo kúpiť. Jahody, maliny aj lesná zmes... veľké balenie a vo vnútri také nádherné voňavé kúsky ovocia, že som skoro odpadla... vrelo odporúčam!


"Pancakes"
1 a 1/4 šálky hladkej múky (alebo celozrnná / špaldová), 1 šálka mlieka, 1 vajíčko, 2 lyžičky prášku do pečiva, 1/2 lyžičky soli, 1 balíček vanilkového cukru, 1-2 polievkové lyžice sladkého sirupu (javorový, ďatlový, alebo iná náhrada cukru), 1/4 lyžičky škorice

Múku, soľ a prášok do pečiva spoločne preosejeme. V inej miske vyšľaháme vajíčko, mlieko, cukor a pridáme sirup. Dochutíme škoricou a vanilkovým cukrom, prípadne vanilkovou esenciou. Pridáme celú zmes do pripravenej múky a vymiešame hladké cesto. Na rozpálenej panvici s kvapkou oleja opekáme hrubšie palacinky do zlatista.


Ako sladkú prílohu som vybrala horúce lesné ovocie a maliny. Na troche masla som rozpustila 2 lyžice hnedého cukru a pridala ovocie. Stačí pridať 1 lyžicu vody a nechať ovocie rozmraziť a zohriať. Pozor nerobte to dlhšie ako pár minút a nemiešajte moc, inak sa vám z toho spravý džem :) Aby boli pancakes ešte chutnejšie, pripravila som k tomu aj vymiešanú kyslú smotanu s vanilkovým cukrom.

Celé to potom pekne naskladáte na seba a prelejete horúcim ovocím a smotanou. VEĽKÉ MŇAM :)

1 komentár: