pondelok 7. marca 2011

Koniec chorobného flákania a domáca kôprová...

Trošku som to tu flákala uznávam, ale tak počas chrípkovej epidémie to je asi pochopiteľné. No ale nič zásadné sa tu nezmenilo a dnes sa už cítim o dosť lepšie ako za uplynulé dva týždne aj keď o celkovom vyliečení ešte nemôže byť reč... Nevadí nevzdávam sa a ďaľší liter čaju so zázvorom a medom si už vo mne tíško podáva ruky s imunitou a bojujú čo to dá :)

Dnes som sa rozhodla pre tradičné jedlo z dobrej závodnej jedálne, až na to že som vsadila na domáce kvalitné suroviny a všetko som spravila s veľkou láskou.. a tam niekde to varenie nadobúda úplne iné rozmery.


"Varená hovädzia roštenka s kôprovou omáčkou a domácou parenou knedľou"

Základom je uvariť hovädzie mäso, ja som ho varila v parnom hrnci spolu s 1 šalotkou, 4 strúčikmi cesnaku, 5 bobuľami čierneho korenia a 2 bobuľami nového korenia. Po pár minútach syčania som prihodila koreňovú zeleninu (mrkva, petržlen, celer, kaleráb). Dovarila ešte 5 minút a je to. Milujem varenie v kuchte, je to pohodlné, rýchle a výsledok je skvelý. Mäso si vyberieme na tanier a hotový máme skvelý vývar, ktorý ak dosolíme máme hovädziu polievku a kto chce môže namraziť ako nesolený vývar do omáčok a na podlievanie. Ja som opiekla niekoľko fridátových palaciniek a s hovädzím vývarom je to ozajstný šmak.

Domáca parená knedľa bola na moje prekvapenie veľmi jednoduchá a podarila sa ukážkovo.


Na kysnuté cesto potrebujete:
1/2 kg polohrubej múky, 300 ml mlieka, 1/2 kocky kvasníc, 2 lyžičky hnedého cukru, 2 lyžičky soli, 1 vajce, 1 lyžica oleja

Postup:
Mlieko mierne zohrejem, pridáme cukor a 1 lyžicu múky a pridáme kvasnice. Premiešame a necháme trocha vzísť kvások a potom ho prilejeme do osolenej múky. Pridáme vajce a olej a vypracujeme cesto. Dôkladne premiesime a dáme vykysnúť na teplé miesto. Vykysnuté cesto rozdelíme na dve časti, upravíme do podoby "knedľa" a necháme ešte tak 10 minút opäť nakysnúť. Potom dáme robiť na paru, ideálne na plienku, alebo utierku, ktorú umiestnite nad hrniec pomocou gumičky. Do hrnca dáme dostatok vody aby nám počas parenia nevyvrela. Na miernom ohni robíme každú knedľu tak 15-20 minút. Je fakt úžasná takáto domáca, už nikdy knedľu nekúpim som sa rozhodla :)

Kôprovú omáčku robím z masla, múky, mlieka a sladkej smotany. Na masle si opražíme múku a pripravímre bielu zásmažku, k tomu prilejem mlieko a smotanu a nechám povariť. Miešam aby neprihorelo. Keď zhustne stíšim plameň, osolím, pridám cukor a veľkú kopu čerstvého kôpru. Na konci už len pridám citrónovú šťavu podľa chuti.



A je to. Naozaj božská večera.

Nabudúce sa chystám na parené buchty so slivkovým lekvárom... tak sa máte na čo tešiť :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára