piatok 18. marca 2011

Ceasar salad&Cesar Milan

Práve mi došlo, že som dlho nepísala o mojich dvoch roztomilých potvorkách... Badoo&Babe. Kedže moje psačie historky nie sú až natoľko zaujímavé, rozhodla som sa urobiť malú reklamu človeku, ktorý ma svojím prístupom ku psom najviac inšpiruje a učí. Je to Cesar Milan, alebo aj dog whisperer. Zbožňujem jeho šou a počas nedávnej choroby som si napozerala dve série za sebou. Je úžasné ako vie skrotiť a ukľudniť svojou energiou aj toho najneposlušnejšieho, najbojácnejšieho a najrozmaznanejšieho psa. Klobúk dole pred jeho metódami...


Rozhodla som sa, že aj napriek tomu že moji dvaja dunčovia nie sú nijak extra problematickí, že budem dodržiavať zásady a postupy, ktoré Cesar odporúča. Jeho základnou teóriou, je že je najdôležitejšie aby mal pes tzv. calm submisive energy, čiže by mal byť v kľudovom submisívnom režime. Človek by mal tiež byť v režime kľudovom, ale asertívnom. Preto sa snažím za žiadnych okolností nepanikáriť, nekričať, neznervózňovať sa a ani psov príliš nerozrušovať. Darí sa mi to celkom dobre, len keby to tak ako u psov fungovalo aj u ľudí. Tí ma bohužial stále vedia vytočiť do červena :) Ďalšou zásadou, ktorá sa mi osvedčila a je naozaj extra účinná je dávať psom neustále nasledovné tri veci najprv tréning, potom disciplína a potom odmena. Znie to tvrdo, ale je to nesmierne dôležité. Preto sa snažím takmer každý deň ísť so psami na hodinovú prechádzku spojenú s tréningom (aportovanie), disciplínou (neustále musia robiť to čo chcem ja, nie to čo chcú oni) a až potom keď sa vrátime domov dostanú  za odmenu plné misky s jedlom a moju absolútnu lásku. Spoločne potom odfukujeme na gauči...


Odporúčam túto psačiu terapiu každému, je to liek na dušu. Človek sa naučí žiť vo väčšom kľude a zvládať stres. Je to ozajstná očista :)

Teraz by som mala premostiť a dostať sa od Cesara k Ceasarovi :)

Na Ceasar šalát mám chuť už niekoľko dní. Dnes som bola nakúpiť čerstvé mäso u Orbána, takže som sa rozhodla pre grilované kuracie prsia a tradičný zelený šalát s Ceasar dressingom a krutónmi. Receptov na tento úžasný šalát je veľa. Ja som zobrala inšpiráciu z viacerých.


"Ceasar šalát s rozmarínovým kuracím prsom"

2 kuracie prsia, ľadový šalát, šalát lolo biondo, alebo iný ktorý zoženiete, 2 bagetky, parmezán, dijonská horčica, olivový olej, cesnak, balsamico, worcestrová omáčka, ančovičky, 1 žĺtok, soľ, čierne korenie, citrónová šťava a lyžičku čerstvého nasekaného rozmarínu

Kuracie prsia som osolila a okorenila mletým čiernym korením. V miske som rozmiešala, 2 lyžičky olivového oleja, 1 lyžičku dijonskej horčice, trocha citrónovej šťavy, cesnak a rozmarín. Do marinády som naložila celé kuracie prsia a odložila do chladničky. Ďalej som si na plech rozložila nakrájané bagetky a pokvapkala som ich olivovým olejom. Vo vyhriatej rúre (180°) som ich upiekla cca za 8 minút.

Dressing na Ceasar šalát je jeho najdôležitejšia zložka.  3 plátky ančovičiek si roztlačíme v mažiari, pridáme cesnak (2 strúčiky), žĺtok, dijonskú horčicu (1 lyžicu), citrónovú šťavu (1,5 lyžice), balsamico (2 lyžice), worcestrovu omáčku (1/2 lyžice) a dôkladne vymiešame. Potom pomaličky prilievame olivový olej, tak aby dressing naberal konzistenciu majonézy. Ak sa nám dressing zdá byť hustý, môžeme priliať trocha teplej vody. Nakoniec primiešame najemno nastrúhaný parmezán...

Kuracie prsia si upečieme na grilovacej panvici. Mäso dáme na horúcu panvicu na prudko opečieme a potom stiahnuté pomaly dorobíme, tak aby bolo prso prepečené. Hotové prsia nakrájame na plátky.

Na tanier si natrháme zelené šaláty, uložíme mäso a posypeme rozdrvenými upečenými bagetkami. Navrch posypeme parmezánom a prelejeme dressingom. Kto si to chce ešte vylepšiť tak nech si k tomu ešte opečie tenké plátky slaninky. To je potom fakt veľká dobrota :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára