utorok 15. februára 2011

Kampaň za zelený Valentín!

Musím sa priznať, že včerajší sviatok svätého Valentína sme u nás doma nijak špeciálne neoslavovali. Ani si nepotrpím na nútené oslavovanie lásky jeden deň v roku, ktorý za mňa navyše niekto určil. Dôležitejšie sú podľa mna sviatky, ktoré si sami zvolíte za svoje osobné špeciálne dni. Myslím tým výročie svadby, či výročie zásnub a iné viac súkromné sviatky, kedy oslavujete vy a nie celý svet :)


Toľko červených srdiečok človek nevidí ani 24. septembra, čo je inak Svetový deň srdca...

Červená inak nie je vôbec moja farba, preto som sa rozhodla v tento, prehnane červený, sladký a komerčne romantický deň urobiť len niečo ľahké a podľa možnosti zelené :)

Dôležité je povedať, že manžel bol nakupovať. Volal mi, že čo má kúpiť, tak som odpovedala, na čo máš chuť. Nákup teda obsahoval: 2 fľaše medajlového rosé, 4 druhy rôznych syrov s rôznymi plesňami, kelímok tých najväčších olív a paradajky, sušené aj čerstvé... no proste typický nákup hladného človeka :) Ale musím povedať, že mám rada keď nakupuje, pretože kúpi úplne iné produkty ako mám vo zvyku ja a tým pádom si rozširujem obzory, čo je nové na trhu. Takže hodnotím to veľmi pozitívne!

Moje menu teda muselo korešpondovať s týmto nákupom. Preto som zvolila jednoduché, ľahké a k tomu krásne zelené guacamole. Recept mám od kamarátovej manželky a dostal sa ku mne prostredníctvom statusu na Facebooku, takže thank you Mr. Zuckerberg.


"Guacamole"
1 zrelé avokádo ošúpem a roztlačím vidličkou, pridám nadrobno nakrájanú malú cibuľu a sparenú, olúpanú a nakrájanú paradajku. Ochutím jedným strúčikom cesnaku, soľou, čiernym korením a citrónovou šťavou. Tieto ochucovadlá pridávam postupne, až kým to je úplne mňam. Treba to vyvážiť, tak odporúčam naozaj trpezlivé ochucovanie...



A to rosé bolo k tomu naozaj veľmi chutné, príjemná ovocná chuť ružového vína sa dopĺňala s jemne pikantým nádychom cesnakového guacamole. Odporúčam podávať s talianskou bagetou... Enjoy :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára