utorok 1. februára 2011

Včera nebol dobrý začiatok môjho večerného kulinárčenia... :) Začalo to v mäsiarstve, kde som zistila, že nemám hotovosť a ujo mäsiar musel môj nákup vystornovať. Ostala som len pri dvoch kuracích prsiach, ktoré sa chvalabohu šťastlivo dostali až k nám do kuchyne... Pokračovalo to neschoponosťou vymyslieť niečo z ingrediencií čo sa doma nachádzali. Ale nakoniec som po krátkom browsovaní dostala nápad...

Čo tak naplniť kuracie prsia francúzskym Brie a len tak na prírodno opiecť a potom trocha podusiť v rúre? Áno, začalo svitať na lepšiu večeru... :)

Takže "Kuracie prsia plnené syrom Brie":
Kuracie prsia rozklepať na tenko, osoliť z oboch strán, z vnútornej strany aj opaprikovať a okoreniť, nakrájaný Brie uložiť na mäsko a jednoducho zabaliť do batôžka. Obaliť v hladkej múke a šup s tým na trochu oleja na panvicu. Opekám to vždy tak mierne do zlatista, nech to má takú chrumkavejšiu štruktúru, nemám rada keď to mäso vyzerá len tak mrtvolne biele :) Z panvice rovno naukladať do menšieho pekáča a podliať trochou vody. Na 25 minút dať zapiecť a keď sa z vody stane výpek, tak je to viac menej ready. Kto nechce zrovna omáčku, tak už nemusí robiť nič, ale my máme k ryži radi aj niečo tekuté. Takže výpek treba zliať a na panvici dorobiť, zahustiť, dosoliť a ochutiť bylinkami.

Ako prílohu som si ešte vymyslela "Voňavé mladé fazuľové lusky":
Tu musím napísať, že sa mi postupne podarilo odstrániť manželovu nechuť voči luskom, pretože pochopil, že tie mladé nemajú bočný vlas a sú veľmi chutné.
Mladé dlhé lusky treba spariť, ale tak aby zostali chrumkavé, na panvičke opečiem voňavú údenú slaninku a na ňu hodím lusky, už len zmiešam a vytlačím malý strúčik cesnaku. Už nedusím, nepečiem, len premiešam a je to... dokonalá voňavá a chutná príloha k mäsu.

Opäť pokus o fotku... ale tak neustále pracujem na lepšom prevedení... :)

3 komentáre: