sobota 5. februára 2011

Tri oriešky od babičky...

Dostala som ešte cez sviatky 3 veľké balíky orechov, mandle, lieskovce a vlašské orechy. Moja babička sa rozhodla že ona to nepotrebuje a tak sme si z návštevy východného Slovenska niesli asi tak 1,5 kg orechov. Kedže klasické orechové koláče moc nepečiem,  tak som sa rozhodla hľadať recept, kde viem použiť veľa orechov a výsledkom nebude 5 plechov koláču s pracovným názvom "práši sa mi z huby"... Výsledkom môjho hľadania bol jednoduchý a rýchly recept na orieškové koláčiky.


"Chrumkavé orieškové cookies"

200 g orechov (mandle/lieskovce/pekany/ vlašské orechy, ...) buď si vyberiete jeden druh, alebo zmiešate mix podľa chuti. Ja som dala 100g mandlí a 100g lieskovcov. Hodíte do stroja a posekáte na orieškovú múčku. K tomu pridáte 150 g hnedého trstinového cukru, 1 lyžicu solamylu a asi 30g masla. Potom už len prihodíte dve vajíčka a dochutíte vanilkovou esenciou. To je všetko, naozaj, žiadna múka, prášok do pečiva, NIČ :) takže hodnotím tieto cookies ako veľmi zdravé! Na plech už len dáte papier a lyžičkou urobíte kôpky. Nemusia byť nijak krásne pravidelné, oni sa v tom teple sami pekne roztečú na celkom okrúhle kolieska.


Upečiete to v teplovzdušnej rúre na 200° cca 10-12 min, kým nie sú okraje hnedé. Potom necháte trocha vychladnúť a z papiera pôjdu cookies dolu úplne ľahko.


Doporučujem podávať s nesladenou šľahačkou a preliate topingom. Ja som použila ďatľový sirup, ale to už nechajte pracovať fantáziu. Naozaj chutné a vhodné aj pre tých čo nemôžu, alebo nechcú múčne koláče. Takže odporúčam všetkými  desiatimi!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára