piatok 4. februára 2011

Thanks to Maťka S. :)



Za dnešný výtvor sa musím poďakovať predovšetkým mojej kamarátke Maťke, kedže dnes ma nielen inšpirovala, ale poskytla mi aj naozaj unikátny obrázkový recept "lenivej gazdinky" na chutný Quiche. Kto nevie čo to je, nech len gúľa očami a číta ďalej... Špeciálne musím pochváliť autorku receptu, jednak za vypracovanie obrázkovej a textovej dokumentácie a taktiež za nápaditosť ingrediencií. Špenát s kozím syrom a sušenými paradajkami... Mňamm! 




Kedže som ale doma nemala to, čo sa v recepte odporúča, bola som nútená mierne improvizvať... tu je moja upravená verzia

"Quich extra lenivej gazdinky - ktorej sa nechcelo ísť nakúpiť" 

Na plnku si zvoľte v prípade tohto receptu naozaj čokoľvek:
Ja som sa rozhodla pre sparenú brokolicu a drvený špenát, dnes som proste mala chuť na zelenú. Brokolicu som teda len mierne urobila na pare a špenát som po roztopení ochutila taveným syrom, posolila, pokorenila a pridala tri strúčiky cesnaku. K špenátu som ešte pridala mierne osmáhnutú cibuľku. Kedže špenát som mala len drvený, vytvorila sa krásne zelená hmota, ku ktorej som po vychladnutí ešte primiešala jedno vajce (aby po upečení dostala hmota tvar).

Na zálievku potrebujete:
200 g kyslej smotany a 3 vajcia, vymiešať, posoliť, pokoreniť a ja som pridala ešte trocha oregána nech to vonia.




Potom vám už len stačí forma na pečenie, lístkove cesto, a strúhaný tvrdý syr. 

V mojom prípade je forma tortová s vysokým okrajom, takže riziko vykypenia je minimálne :)
Formu som vyložila papierom na pečenie a uložila na ňu lístkové cesto. Kedže cesta bolo trocha viac, vyložila som okraje dvojito, aby boli po upečení pevnejšie a držali tvar. Na cesto už len uložiť brokolicu, zaliať zelenou hmotou zo špenátu a potom aj zálievkou zo smotany. Navrch som dala veľkú kopu strúhanej goudy a do trúby s tým. Na 190°, horný a spodný ohrev (nie teplovzdušný režim) a piecť tak 35 minút, alebo kým nie je vrch pekne zlatistý.

Dobrú chuť a ešte raz Thanks to Maťka S. :)

A táto fotka je pozdrav pre Casperka :)







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára